torsdag 8 maj 2008

Gårdagen

Jag skulle blogga något härligt för att muntra upp Malin, men det är fan inte lätt. Om denna dag hade varit en färg hade den varit typ kräk-brun eller sjukhus-gul.

Gårdagen då! Om vi ignorerar kvällen så var den mysig. Malin, Maria och Ricard skulle komma till mig för att plugga och äta frukost. Och titta på mitt hål såklart! Vi åt frukost, Ricard lekte lite med mitt lego och sen planerade vi AG. Vår banderoll kommer bli så galet underbar, tänk om livet var mer av en rebus. Ännu en idé för att berika Sveriges invånare! Det skulle kunna finnas tidningar som skriver nyheterna i rebusform!



blö


Det blev i alla fall mindre plugg gjort så vi begav oss in till stan och åt lite lunch och sen mot hoppborgen som var utlovad inne på Quarneval-området. Tänk hur våra drömmar, hopp och små hjärtan krossades när hoppborgen packades ihop när vi kom in. Jag har ännu inte hämtat mig.

På Quarneval-området spelades Kennys - Du gör mig galen på repeat. Detta skulle göra normala människor tokiga. Malin, Maria och jag bestämmer dock att ladda ner denna låt och spela den på repeat i eplex och försöka analysera låten. Den är underbart trallvänlig! Laaa lalalalalalalalaaaa

7 kommentarer:

  1. Jaha? Inte ett ord om mig va? Det var inge kul o va med anka, tack för den, bajs-fia :(

    SvaraRadera
  2. Vadådå, det var ju bland de bästa bygglåtarna någonsin. 2004 - Ola frukt och flingor - Starke Arvid var bättre.
    som bygglåt hade den ju allt, den var glad och höjde stämningen, den var på svenska, den var för mig fullständigt okänd, och den hade en rolig poäng.

    "...så hon följde med till prästen
    nu så är hon hemma-fru
    ni kan säkert gissa resten
    väger över hundra kilo nu..."

    SvaraRadera
  3. Ojoj. Vad spännande. Vem är Maskin-Junior undrar jag då!

    SvaraRadera
  4. Maskin-junior är Junior från Maskinsektionen KTH, ritade bidrag #25 Perpetuum Mobile.
    Jag bloggar på metrobloggen så blogspot ville visst inte promota min blog.

    SvaraRadera
  5. Älskade Fia... Varför är jag inte förvånad över att era tre nunor dyker upp när jag söker efter bygglåten...? ;)
    Puss på sig!
    /Frida

    SvaraRadera
  6. Och var laddade du ner bygglåten? Letat som en galning, måste ha!!!

    SvaraRadera
  7. Hmm.. Det var inte jag utan min vän som laddade ner den, tror han laddade ner något slags quarneval album...

    SvaraRadera