lördag 3 maj 2008

Butiken Jula. 10:42.

Att gå i de långa raderna med skruvar, sticksågar och blå kläder, det är lycka. Det finns tusen och tusen saker jag inte behöver, aldrig kommer ha plats med [svarv i vardagsrummet kan funka!] men ändå är det något speciellt med det hela. Jag skyller allt på min uppväxt, om man låter Bygg o Bo vara det roligaste som händer i en förälders vardag så påverkar det onekligen ens barn också.

Jag och pappa hittade i alla fall en absurt billig skruvdragare och sen åt jag och pappa en tip top i solen. Ett perfekt avslut på ett shoppingäventyr bland mixers, plugg och tapet.
Och när jag säger plugg menar jag såklart ingenting med differentialekvationer eller koordinater eller Armin eller.. jaa.. allt sånt..


IMG_0574


Dom är fiffiga dom där araberna! Försökte förklara detta för Malin och Jonatan häromdan, fick inte riktigt fram samma fiffiga bild..

2 kommentarer:

  1. Å har du äntligen köpt dig en skruvdragare! När får man komma på middag vid det nya matbordet? :D

    SvaraRadera
  2. Jula är ett bra ställe, mitt bästa par skor kommer därifrån liksom min MIG/MAG svets (min första bil var av Flinta-variant)

    SvaraRadera