tisdag 5 maj 2009

Working at the carwash yeah!

Mieles nya reklam består av en unge som gör affär av att tvätta ungars trehjulingar i föräldrarnas diskmaskin. Den är fullkomligt ologisk!

1) Barn bryr sig inte om smuts
2) En diskmaskin tar ca 1 timme och ca 10 barn står på kö. Barn har inget tålamod
3) Föräldrarna som betalar vattnet borde ingripa då det är världens förlust affär för dem.

Men allra mest att barn inte bryr sig om smuts..

2 kommentarer:

  1. Det sägs att om man häller i en full flaska yes i en diskmaskin och startar så fyller man hela köket med skumm.
    Det ryktas även att masnin har haft skumparty i smörjis på det sätet under phösningen -03

    SvaraRadera
  2. 1) Barn kan mycket väl tycka om att tvätta sina leksaker (de härmar vuxna när de leker och vuxna tvättar ju sina bilar), jag tvättade själv mina leksaker när jag var liten.

    2) Att spola av något i en diskmaskin kräver inte ett helt disk-program.

    3) I filmen ser man klart och tydligt att föräldrarna inte sett vad barnet håller på med, om de ingriper eller ej förtäljer inte reklamfilmen. Det finns folk med egen brunn, då behöver man inte betala någon vattenkostnad. Men framförallt, har man ett företagsamt barn så hindrar man det inte att utveckla sina idéer...

    SvaraRadera