söndag 17 maj 2009

Mmm Bacon!

Alla i skolan håller på och sparar pengar inför CSNs underbara och frikostiga Maj-bidrag. Men när man väl kommer in i det där spartänket kan det så lätt bli fel. Spara inte på ord säger jag! För om ni då sitter och pratar om vad alla ska handla för dagen och du vill säga:
"Jag ska bara toalettpapper idag för jag har bacon hemma som jag kan leva på"
men istället säger:
"Jag ska bara köpa toalettpapper för annars får jag leva på bacon"

Btw så vore det grymt bra med bacon på rulle. Mer bacon till folket!

1 kommentar:

  1. Vi hadde alltså frukosttema på en fest, då huvudrätten var egg och baccon, (med pommes som mättande stöd) problemet var bara att han som var chef räknade med 500g per person. Så mycket baccon är det inte så många som äter. Med tanke på att festdeltagarna, hela maskins phöseri, är nästan 100 personer så kan man snabbt räkna ut att det blev ganska mycket baccon över...

    SvaraRadera