måndag 4 maj 2009

Dagens möte med Russel Kråka

Idag gick vi Polygontåg, eftersom det varit varmt och soligt i över en vecka så blev det naturligtvis blåsigt, kallt och kvavt när vi skulle kånka runt på mojje-tunga instrument. Jag som alltid är en solstråle var kanske inte på mitt allra mest positiva humör. Fältmätning tenderar att ta fram den sidan hos mig.

Roligast under dagen var när jag och Malin står på det jäkla berget och mipplar med totalstationen och Malin upptäcker att en kråka rotar i hennes väska

M: Noooo! Mitt godis!
F: (lugnt) Kråkor äter inte godis..
M: (panikartat) Han är i min väska! Han snor mitt godis!
F: Neeej
M: Ta bort kråkan annars kommer du få hantera blodsockerfalls-Malin!
Fredrik spring iväg och härmar en fågelskrämma. Mycket underhållande. Man bör inte gråta över spilld mjölk, men spillt godis får man faktiskt gråta över!

Jäkla snorkråka! Höhöh... You get it? Snor som i tar.. Höhö.. !



På Wikipedia står det att kråkor kan äta smärre smådjur. Betyder det en lagomt stor kanin?

1 kommentar: