tisdag 27 januari 2009

Kärt barn har många namn

Jag kommer på bussen med min tunga påse och lyckas få en plats längst bak. När jag satt mig ner och kollar rakt fram sitter han där. Mr Wrong. Faan. Hatar att träffa på gamla skol"kamrater", detta är dessutom en av de värsta efter diverse pinsamma händelser i skolan. Typ som "Felix gör det goda godare!"-incidenten. Att just denna person tenderar att ha ett föraktfullt uttryck gjorde inte bussresan roligare.. Det bästa (egentligen värsta) är att jag aldrig var kär i honom eller hans kompis, men jag blev ändå nerdragen i den där jäkla soppan!


---
När jag började gymnasiet trodde jag att det var slut på alla smeknamn som Mr. Wrong, Mr Right, Lill-Elvis och Buffeln. Men så var det inte alls! Där träffade jag Anka och vi hade inte bara smeknamn utan och rörelser till dem. Sen när det var dags för KTH trodde jag att det var seriositet och allvar som gällde. Ack så fel man kunde ha! Kanske slutar man aldrig tissla och tassla med sina kompisar? Vore iofs väldigt tråkigt om det blev så.

3 kommentarer:

  1. Jag fick mitt första smeknamn någonsin när jag började på KTH, eller snarare när jag gick med i Dekoren ett par veckor efter phösningen, Nu är det så etablerat att det är vässentligt fler som känner mig som junior än som vet vad jag heter på riktigt. (tom. en del lärare kallar mig för Junior)
    Sen stämmer det kanske inte riktigt, men "Junior" var det första smeknamn som defako fastnade längre än en månad. (Jag var känd som "Scout" ett tag i lumpen, men det blev onaturligt på något sätt. Namnet hade då främst med att göra att jag var otroligt duktig på att röra mig i mörkret utan lampa)
    ...
    (hör inte hit, men jag kommenterade din kommetar i min blogg, du som gillar ironi tycker antagligen om svaret...)

    SvaraRadera
  2. Kan även tillägga att jag var chef för Team Agilis, som bestod av CP, Mongo, Dum, Dummare, Fisen och jag, att tekniska lekskolan skulle vara seriöst har du fått om bakfoten.

    SvaraRadera
  3. fia..smeknamnen kommer alltid att finnas kvar! jag tycker dessutom att smeknamnen vi hade i högstadiet var mumma:P

    SvaraRadera