lördag 24 januari 2009

Fia - The Avalanche

Tillbaka från Åre nu, jag längtar verkligen tillbaka! Min mors svar på att jag skulle flytta till Åre i ett år var "Jag älskar dig massor. Verkligen! Massor för att du är så söt!" Så hon tog nog inte min plan seriöst.

Det var fullt med norrmän i Åre och jag med mina minimala språkbegåvningar kunde säga Potteplante. Vilket jag gjorde. Om och om igen. Så fort jag inte fattade, så fort jag hade tråkigt, så fort något var roligt, så fort jag andades. Well.. ni förstår fortsättningen.

Bästa under resan var när Mia och Jessica mötte en norrman och sa potteplante till honom och han svarade "Känner ni Sofia?". Maha!
Eller möjligtvis när vi var på väg till knappliften och sjöng "Jag vill ha knapp!" och fick svar från några okända killar "Jag vill ha röv!" Bästa bästa låten! Varje gång jag var trött och inte orkade kämpa sjöng vi den och vi fick orken tillbaka. Pure-X FTW!
Eller när vi körde 9 to 5 på världens trångaste dansgolv.
Eller när vi avslöjade den falska söta norrmannen!
Eller när.. jaa.. kan säkert fortsätta här länge också. Bäst under resan var nog ändå skidåkningen. Mer mer mer!

1 kommentar:

  1. Jo att kalla norrmän för krukväxter är säkert roligt.
    Vi hade en liknande grej i frankrike med Agilis när vi inte förstod fransmännen. "Chateu Blö" Absolut roligast var när det hade spridit sig till Spiros-teamet samt medföljande lärare och helt hade ersatt ordet "Skål" på våran avslutniongsfest på en resturang i Barbotan (Barbo town) för att fira spiros delseger. Ett ganska långt tal på svenska följdes av ett "Chateu Blö" istället för skål, och en liten fransk pojke tog efter.

    SvaraRadera