söndag 15 juni 2008

Mänsklighetens förfall

Fredagkväll står jag och väntar på bussen, ett tjejgäng möts och utbyter diverse fjortisutrop och läckra örhängen och andra saker som blänker. En av dessa bryter sig ut från flocken för att prata med mig.

F: Har du en cigg jag kan få låna?
S: Ehh. Nej, du vet, man får cancer av sånt.
F: [med överdriven spelad ironi] Ehhh.. Nääej, ehh, det visste jag liksom ba inte...
Nu börjar en av hennes tjejkompisar nöffa som en gris som någon slags come-back. Vet inte riktigt vad det skulle betyda, förutom att dom inte har några hjärnceller kvar, men alla hennes vänner uppskattar den smarta kommentaren och skrattar sig fördärvade.
F: Asså! Vicken jävla tönt.

Jag står ensam kvar och småfnissar lite tills jag inser att detta är Sveriges framtid.
Inte undra på att vi aldrig har ett bra landslag.

4 kommentarer:

  1. asså gud. de där småbrudarna kommer minnas det där om sju år när de själva frågas av ngn liten tönt om de har en "CIGG ATT LÅÅÅÅNA" och då kommer de tänka, den där tjejen var inte så fel ute. men helt klart, det där är grunden i att vårt landslag alltid suger.

    scenario två är tyvärr att de där brudarna aldrig växer upp o typ dör av cancer vid 24 pga massiv kedjerökning...could happen liksom.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att de dör. Vore nog det bästa som kunde hända oss alla. Eller att de tappar sin fortplantningsförmåga..

    SvaraRadera
  4. Håller med dig. Jag hatar även tonårskillar som pratar som om de satt och chattade.

    Hörde detta på bussen en gång:

    "Igår så kom värsta Nooben och tänkte……………….så jag döda honom och jag ba lol"

    Jag visste inte ifall jag skulle skratta eller gråta. "Jag ba lol" kan man verkligen säga så?

    SvaraRadera