fredag 17 april 2009

Ska vi plocka körsbär i min trädgård?

Ikväll såg jag och Catten Tre systrar på Stadsteatern. Tjechov! Den var grymt bra, väldigt bra tankeställare måste jag säga. Ibland måste man bara ta hand om sitt eget öde och inte bara sitta och vänta på att man ska flytta till Moskva. Eller Stockholm. Eller att man ska klara fältmätningen.


Det som var lite oroväckande var att jag sympatiserade med Solyony istället för Baronen. Hej vridens mansbild! Men är det inte lite mer spännande med en kille som vågar uttrycka sig lite? Sen om man uttrycker en lust att döda alla rivaler är det kanske inte alltid fullt så bra nej..
Sen kanske skådespelarens skägg inverkade lite. Bara lite.



Min rubrik är som vanligt högst interlektuell och lustig

1 kommentar:

  1. Det är väl därför jag är så ointressant som person (trots mitt skägg), jag uttrycker inte något jag inte ämnar att verkligen göra, och det blir så taskig stämning när mina rivlers blod rinner ur deras avlägsnade huvuden.

    SvaraRadera