torsdag 17 juli 2008

Dagens fråga del 2

Idag när jag gick till jobbet slapp jag a-lagarna, men däremot åka ett par byggjobbare förbi i en bil modell större och tutade på mig och såg töntigt glada ut. Vad får man ut av detta beteende? Ska jag kasta mig på bilen i hopp om att de kanske är intresserad av mig? De försvinner på några sekunder och kvar står jag och är lite generad och upprörd. Nästa gång ska jag fan kasta mig på bilen... Eller så ska jag när jag börjar jobba på någon byggfirma ägna mig åt samma syssla, fast med killar då.


Dagens citat:
"Morötter är fan äckligare än bajjen"
-Micke vars dagis har förstört honom för evigt.

om man blev varm av ett paraply skulle det då heta värmaply? och om det hette det betyder det då att regn är pengar? para liksom? Tänk om det skulle regna pengar! Tänk om man skulle bli paralyserad av paraplyn? Vore inte det lustigt? Paralysply, fast då skulle man kanske drunkna om man använde dem när det regnar. Bättre att använda Värmaply när det regnar och
Paralysply när man vill bli paralyserad. Kommer paralyserad från den känslan man får när massa tior blänker på en?

4 kommentarer:

  1. Du har tråkigt?

    SvaraRadera
  2. Du ska inte känna dig generad och upprörd, utan... komplimangiserad? kompleterad? mitt ordförråd sviker mig här.

    SMICKRAD! Det kom till slut.

    SvaraRadera
  3. paraply måste komma från 'parapluie': mot PARA regn PLUIE.

    SvaraRadera
  4. men carina! Du förstör min filosofiering! Eller kanske jag ska säga filosofiaring! Hoho

    SvaraRadera