tisdag 22 april 2008

Duumduumdum..

Idag hände något så ytterst surrealistiskt i mataffären. Jag står i kön och det känns som en halv livstid och så händer det! Det där som alla skämtar om men aldrig upplever. Framför mig i kön står en äldre dam som följer mallen för en halvdöv pensionär och försöker betala med gamla sedlar av typen 10 riksdaler! När kassören vänligt säger att dessa inte längre gäller bli damen väldigt upprörd och säger att alla andra affärer tar dessa. Jag står som förstelnad, har jag råkat snubbla in i en dålig komedisketch? Men det hände och kvar står jag och vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Älskade Malin kom häromdan på att jag är den mest frekvent nämnda personen i hennes blogg. Weei! Alla bör få en blogg tillägnad sig.

1 kommentar:

  1. Du borde nämna mig mer i din blogg.. Jag tappar ju snart min förstaplats.

    SvaraRadera