söndag 1 februari 2009

Top model

Jag lever tillsammans med en modell. Vi äter frukost tillsammans varje dag och om jag var lite mindre soffkär skulle vi även äta middag tillsammans. Idag spenderade vi dagen med att plugga vilket var väldigt behövligt för mig. Tyvärr är han, Stor-Gunnar som han heter, rätt tystlåten och inte alls särskilt hjälpsam när jag inte riktigt förstår min lastuppgift... Han är dessutom riktigt dålig på att diska och städa! Känns som jag drar hela lasset här hemma, näej, jag skulle inte råda någon att bli sambo med en modell faktiskt!


Stor-Gunnar håller iaf koll på mitt pennfodral..

12 kommentarer:

  1. Då har du nog flyttat ihop med fel sorts modell, de modeller jag känner till är främst mattematiska. (I vissa fall fysikaliska)

    SvaraRadera
  2. Hmm.. Men en matematisk modell kommer nog inte fixa min disk heller..

    SvaraRadera
  3. Är han rosa? i så fall är han kanske en data-modell.

    SvaraRadera
  4. Data-modeller borde vara experter på diskar...

    SvaraRadera
  5. Oh my god! Att jag inte kunde förutse den där..

    Modellen är väl överhängade grön.. så samhällsbyggnad då? Och det är ju faktiskt en byggnad, så det passar bra! Och alla vet ju att samhällsbyggnad inte är direkt toksmarta med sin micros och det passar en modell, att vara lite små zoolander-puckad.

    SvaraRadera
  6. Nej det är inte lätt för S att vara grönast på Campus.
    (OK det var roligare förr när Samhällsbyggnad var nystartad, nu tror väl folk att de alltid har funnits)
    (*känner mig ganska dum då jag fram till nysss trodde att modellen Stor-Gunnar var en människa*)

    SvaraRadera
  7. Hihi.. Nääej.. Stor-Gunnar är väldigt olevandes och väldigt dåligt sällskap egentligen..

    SvaraRadera
  8. Ingen som håller dig sysselsatt sena kvällar? ett ändlöst trimmande för att varje liten detalj ska bli perfekt.

    SvaraRadera
  9. Nääej.. Stor-Gunnar är redan perfekt! Därav att vi inte passar så bra ihop ;):P

    SvaraRadera
  10. Självklart är han inte imperfekt, men såvida han inte är presens borde han vara futurum.

    SvaraRadera
  11. Han är nog presens.. Eftersom jag kan titta på honom just nu. Men eftersom han saknar löparbanor så hoppas jag ändå på att han är futurum

    SvaraRadera
  12. Haha, jag fattar inte riktigt vad du skulle med Stor-Gunnar till där hemma faktiskt ;) Har du han på soffbordet eller..?

    SvaraRadera