söndag 15 februari 2009

Kleptoman?


Detta är alltså helgens vinster, en citron från Lemon, ett reflex band från en bussresa och en ping-pong boll från Strand. Jag är egentligen inte kleptoman, saker bara råkar hamna hos mig :D

Jag och Kajsa stötte på världens sämsta bartender på Strand. När vi kom dit blev vi väldigt glada då de gjorde reklam för B52 vid baren. Mannen som var bartender visste inte vad som var i en B52:s eller hur man skiktar. Han kunde inte heller blanda någon drink. Efter att jag och Kajsa har mobbat honom och försökt få honom att försöka ändå beställer vi varsin öl, då detta var det enda han sa att han kunde, och öl fick vi. Platt öl. Så nej, inte ens det kunde han.

---
All is like in finding nemo, and gay!
Det fanns en logisk förklaring varför det var så! Men man kan ju inte förväntas att komma ihåg allt...

5 kommentarer:

  1. hahahaha du är för rolig!! Tog du hem bollen? Trodde vi slängde in alla på bordet när de spelade.. inte för att vi var så bra på att sikta men ändå.

    hemskt dålig bartender..som sagt, inte ens en öl kunde han hälla riktigt.. platt öl är hemskt äckligt!

    Jag var full som en kastrull när jag kom hem och har legat i sängen hela dagen och degat i pricip.

    SvaraRadera
  2. 2cl (1 del) Kahlúa
    2cl (1 del) Baileys Irish Cream
    2cl (1 del) Grand Marnier
    Wikepedia bör finnas tillgängligt i alla barer, jag förknippar dock B-52 med bombflygplanet som fällde merparten av bomberna över Vietnam.

    SvaraRadera
  3. ...för övrigt är det inte klemptomani, det är bara en massa saker som tillföll upphittaren...

    SvaraRadera
  4. Kajsa: Klart jag sparade en boll, jag vågade inte terrorisera ping-pong-spelarna som du :D

    Junior:I knooow! Jag sa åt den där bartendern vad som var i shotten och hur han skulle skikta. Men han vägrade, han var megamupp!

    SvaraRadera
  5. Det är värre när man tycker att de ska hälla upp en spextolva eller servera en äkta knölpåk.

    SvaraRadera