tisdag 16 september 2008

pojkar, pojkar, pojkar

Av en total slump råkade jag igår hamna på Blondinbellas killes blogg igår. Vad kan denna viktiga lilla jurre-kille ha att säga om livet då? Jo, han tillägnade ett inlägg om penalistiska “lekar” som han och hans klasskamrater ängnade sig åt i skolan. Bl.a:

- Kissbomb *****
I duschen efter gymnastiken kunde denna fruktansvärda överskning komma när man som minst anade det. Det går till som så att man håller i förhuden samtidigt som man kissar och då samlas där kiss sen släpper på man på när trycket är som högst mot en inte ont anande klasskompis.

Då undrar man lite vad som fels på den manliga könet. I typ 5an brukade jag och Ninnie gå runt och intervjua killarna i klassen om vad de egentligen gjorde i omklädningsrummet och hur man kissade när man hade stånd, men aldrig, aldrig i vår vildaste fantasi kunde vi tro att saker som detta hände. Pratade förövrigt med Martin som bekräftade att saker som detta faktiskt händer. Stört!
Ibland tackar jag gudarna att jag är tjej, jag kan ta lägre lön om jag slipper bli kissad på. Faktiskt

6 kommentarer:

  1. Då jag var en sån där som gärna väntade tills alla andra var klara med att duscha när jag var liten slapp jag att bli utsatt för sådana gemena attentat.

    Av en oreleterad totalslump kom vi också in på det där med kissbomber nu i helgen. Det är med mycket tungt hjärta som även jag kan bekräfta att män faktiskt kissar på varandra i annat syfte än att lindra brännskador från maneter.

    SvaraRadera
  2. Omg hahahahah jag dör av garv...de är sååå sjukt skoj =) jag får så hemska (men super roliga) minnen tillbaka hahahahahaha

    SvaraRadera
  3. vilka jävla lägre stående varelser.

    SvaraRadera
  4. men carina...det visste vi väl redan..och fia vi gick inte i femman..det var i nian.. visste vi ens vad stånd var i femman?

    SvaraRadera
  5. Ehh.. Ninnie! Det var i 5an! För vi gick runt på Eftis, har en mycket specifik minnesbild som har gett mig men för livet från bandyrummet..

    SvaraRadera
  6. Jag inser precis hur skyddad min uppväxt måste ha varit då det här är första gången jag hör talas om något liknande.
    (Eller så har det orsakat sådant trauma att jag helt enkelt har förträngt det).
    Dock kan jafg som scoutledare berätta om en av mina juniorscouters(10-12år) illa genomtänkta plan.
    Vi var på hajk ute vid en stuga med torrdass, dasset på ena sidan var tjejernas dasset på den andra var killarnas. En av juniorkillarna upptäckte att det fanns en lucka på baksidan så att man kunde krypa in under ibland en massa tunnor. Flyttade man lite på tunnorna kunde man kika upp där tjejerna satte sig. Jag behöver inte berätta hur det slutade, och det är oklart vem som skrek högst, men det var min första svårighet som ledar-aspirant att hålla masken och se förbannad ut när killen skälldes ut av en äldre ledare.

    SvaraRadera