tisdag 12 augusti 2008

Samtal med Folktandvården

F: Välkommen till Folktandvården, hur kan jag hjälpa dig?
S: Hej! Mitt namn är Sofia och jag skulle behöva en tandläkartid rätt akut, helst idag.
F: Det är tyvärr helt omöjligt, vad gäller saken?
S: Min visdomstand som har börjat växa igen och gör ont.
F: Gör det ont i tandköttet?
S: Ja
F: Aha. Det kan vi fixa lätt, vi har ett återbud kl 16.30

Fifan vad jag hatar Folktandvården. Man skulle ju lätt kunna tro att jag skulle bli av med den där jäkla visdomstanden idag, men icke! De ska spruta lite på den. Känns bra. Jag ska alltså betala för att bli sprutad i munnen idag.

3 kommentarer:

  1. Ständigt dessa motgångar!

    Haha, typiskt folktandvården att få allting om bakfoten. Men de är väl så vana vid att penetrera och fakturera vid det här laget att de inte längre bryr sig om vem som blir nedsprutad i all hast.

    SvaraRadera
  2. Måste kännas tungt att behöva betala för något som man kan få gratis

    SvaraRadera
  3. alltså. för att vara lite allvarlig, jag har ju dragit ut en tand o det är inte så kul. jag har även blivit sprutad i munnen för att en visdomstand växte lite o att det gjorde ont för att tandköttet infekterats. dock växer denna tand nu och blir fin, så det är kanke lika bra att testa detta utan att operera med en gång liksom. nåja. haha. det är dessutom rätt dyrt att operera beroende på hur jobbig tanden är . min kostade rätt mkt.

    SvaraRadera