fredag 1 augusti 2008

Magkatarr

När man har magkatarr ska man hålla sig borta från:
- gurka, sallad och allt sånt
- fet mat
- stekt eller grillad mat
- stark mat
- salt mat
- kaffe, alkohol och jos
- kalla drycker någon som märkt hur varmt det är ute?
- mjölkprodukter
- fullkornsproduker

Så, sensmoralen är att jag inte kan äta något alls. Typ. Men idag har jag faktiskt varit riktigt duktig! Började iofs dagen med kaffe, jag är trots allt bara en människa, men sen lite yoghurt 10.30 och mellanmål 13.00 och lunch 15.20. Jag närmar mig ett normalt ätmönster nu igen. Förra gången min magkatarr levde jag mycket på soppa, men det funkar inte så bra i värmen.

QM-Summer evening imorgon, ska bli riktigt roligt. Får dessutom använda min nya otroligt fina klänning. Woho!

2 kommentarer:

  1. drick proviva dricka!
    det brukar fungera för mig. omeprazol ratiopharm finns receptfritt på apoteket och är bra om det blir mer långvarigt.

    magkatarr är inte kul, hoppas det blir bra snart!

    SvaraRadera
  2. Oh. Tackar hanna, ska testa proviva! Jag har några tabletter som min mor köpte i usa som funkar rätt bra också...

    SvaraRadera