torsdag 18 juni 2009

Luuuugna favoriter!

På jobbet lyssnar dom på Lugna Favoriter. För det är en så bra kanal. Anyway, när jag står där och packar min 1039584081:e punschrulle hör jag hur de välbekanta orden "Turn around, Every now and then I get a little bit excited" Sen insåg jag att hon inte alls sjunger excited. Känns väldigt konstigt för jag brukar sällan ha fel på låttexter, men det är väl nu förvandlingen börjar. Om 20 år kommer jag vara lika kass som min far på texter.


Bonnie Tyler sjunger dock inte riktigt låten på samma sätt som jag och Fredrik sjöng den under Fältmätningsövningarna, men jag tycker nog att våran version är bättre. Lite mer lik rysk kareoke. Eller finsk kanske. Jag saknar Fältmätningsövningarna lite... Vi hade ju ändå rätt kul. Relativt. Förutom polygontåget.

1 kommentar:

  1. Jag får mer varierad musik,på allmäna utrymmen spelas "Strangers like me" Inne på verkstaden är det rockklassiker, på Vilda-musverkstan är det The Voice, inne på Kvastens verkstad är det Bandit. Utanför blå tåget står en automat och spelar en 10 sekundersslinga med "Candyman" som enda låttext, och i Popexpressen kör de hårt med Florida - You spin my head.
    Cirkuskarusellen har en polistiv-musik, (poisitiv, som i positivhalare) och kärlekstunneln har någon annan musik som påmminner starkt om bumbibjörnana.

    SvaraRadera