måndag 1 februari 2010

Ordvits-mania!

Idag började vi Elinstallationstekniken i skolan. Det verkar inte så fruktansvärt spännande måste jag säga dock fick jag en liten chock när läraren sladdade in med en rullator. Men det var inte så att slog en volt när han började prata, kände ett visst motstånd till att lyssna måste jag erkänna. Ibland kände jag bara "Whatt?" men vår gamla strömningslärare tycker att detta är något vi måste kunna. Kände dock att jag inte fick så bra kontakt med läraren för att han snackade så tyst. Han var inte direkt någon man ville stöta på...

Förstår inte hur skolans ledning tänkte när de gjorde denna kurs obligatorisk. Tur att jag har Ricard i min bekantskapskrets som går kursen med mig iaf! Ohm det inte var så skulle jag nog snedtända!

Efter den lektionen var det skönt att dra till gymmet lite blixtsnabbt och köra lite statisk träning med Carina, kanske blir tillräckligt stark för att proppa till någon snart!


Elektrikerns favorit krydda? - Kanel





Åhh. Hoppas det var effektfullt nu, att alla ordvitsar är ute ur mitt system nu så jag kan läsa resten av denna kurs i lugn och ro...

3 kommentarer:

  1. Ohm du nu har Fasat ut ordvitsarna ur ditt system och åter har fötterna på Jorden, är jag här och Wattnar för mer Effekt. Säkrast så.
    Jag var med när någon höll på att åka på en Propp på grund av lite för elektrisk spänning efter elektrotentan. Ordvitsar möttes då av hårt Motstånd av vår Ledare.

    SvaraRadera