onsdag 17 februari 2010

Catten, true or false?

Mina vänner på KTH försöker lura i mig att min älskade kapitalistopportunist vän Carina inte finns. Ibland känns det som gränserna suddas ut, som när jag drömmer drömmar om hennes drömman Christian Troy. Många drömord i en mening där.

Det vore så galet om man egentligen inte alls fanns utan endast existerade i någon annans medvetande. Ibland ska man inte tänka för mycket. Eller så ska man tänka mer på installationsteknik. Det är en tunn linje mellan galenskap och en önskan om att tänka på installationsteknik. True story!


Detta kan vara en bild på Catten alias Carina.
Men det är oklart hur denna mytomspunna skogsnymf faktiskt ser ut.

5 kommentarer:

  1. den mytomspunna skogsnymfen väljer nu att yttra sig. det är mkt möjligt att gränserna mellan dröm och verklighet börjar suddas ut. jag måste ju hålla med om att det faktum att DU drömmer om min älskade Troy börjar bli obehagligt, han är ju MIN älskade Troy! haha. men just nu är det väldigt uppenbart att du skapat ett eget låtsaskonto här och kommenterar dig själv för att alla ska tro att jag - bönsyrsan, katten, gasellen, bönsysrsan, gremlinen, existerar. för det är ju så tydligt att jag inte gör det. kapitalistopportunister brukar radera ut sig själva likt ett mission impossible band that will selfdestruct.

    SvaraRadera
  2. Men det är så att Catten brukar blogga oftare i sin blogg än vad du gör i din. (Vilket dessutom styrker min tes om att ingenjörsstudenter är de enda som faktiskt jobbar varför vi aldrig har tid att blogga).
    Me det är sannt. Catten har faktiskt aldrig lämnat några kommentarer i min blogg, så det kan ju vara så att det är du som lägger otroliga mängder tid på att skapa henne, men det skulle förutsätta att du hade otroliga mängder tid som inte gick åt till installationsteknik vilket gör att det bara finns en logisk slutsats: Catten finns, men du finns inte utan det är Catten som skriver även den här bloggen! VSB

    SvaraRadera
  3. JAG JOBBAR VISST! bara inte så ofta. haha. jag lägger tid på bloggande för det är så...eeeh. utvecklande? haha.

    nu måste jag ju rent existensbevisande börja kommentera din blogg. herregud, kan ingen ta min existens på allvar, någonsin? och nästa fråga - varför skulle sofia vara så otroligt schizofren? teorin om att denna blogg är min är dock intrikat måste jag säga. intressant. hmm.

    SvaraRadera
  4. Min fördom jämtemot andra yrkesgrupper har jag utvecklat på maskin i årskurs 4 när man har ganska många åtta-till-midnattsdagar, ofta flera sådana efter varandra.
    Sedan mer bakgrund till teorin till att Fia inte finns är att jag inte har sett henne i verkligheten. Hon påstod att hon letade efter mig på Sqvalp men inte såg mig. Jag gick runt i min långt från diskreta B-frack hela dagen så att ett sådant misslyckande kan ses som ganska osannolikt.
    Men främst är det så att jag har utvecklat ett sinne för orimliga logiska slutsatser då jag spelade den Galna hattmakaren på en Juniorscouthajk förra våren.

    SvaraRadera