lördag 12 september 2009

You can be my wingman any time

Stod i videoaffären igår och bråkade med Böngrodden om vilken film vi skulle se igår. Av någon anledning så hittade jag bara chick-flicks som jag ville se. Efter typ 100 år (eller 10 minuter) hittade jag tillslut Top Gun! Klassisk film som man kan se hur många gånger som helst.

Hade dock glömt att den filmen är galet homoerotisk. Och att soundtracket istort sett består av tre låtar som spelas konstant i bakrunden. 80talet kom tillbaka! Eller inte..

Haft haft You've Lost That Loving Feeling på hjärnan toklänge, satt i datasalen ensam och sjöng I've lost that motivation. Det är typiskt dåligt att sitta ensam och sjunga, men som tur är går jag på KTH så alla andra är också speciella!

2 kommentarer:

  1. ja du får börja hänga med han som jag o kajsa träffade i helgen haha...en av dem går på kth, kajsa tyckte han verkade hemskt fl.. jag tänkte inte på det, jag hälsade knappt på honom, men helt plötsligt fanns alla på min fb

    SvaraRadera
  2. Det finns en svensk föregångare till Top-Gun
    1954 gjordes filmen "Gula Divisionen"
    Handlingen är precis som i "Top Gun" Fast i Sverige på 50-talet.
    http://www.youtube.com/watch?v=TRHV-KIPtl8

    SvaraRadera