onsdag 21 oktober 2009

Världens sämsta dag

Försov mig en timme så jag ilade iväg till bussen. På vägen åker en taxibil förbi mig i lite för hög fart och tänker inte riktigt på väderleken. Resultat? Halvt dränkt Fia. Eller nej, halvt dränkt, toksur Fia. Vad gör taxin då? Stannar och ber hemskt mycket om ursäkt? Neeeej, åker vidare såklart. Medan jag går igenom alla svordomar jag någonsin kunnat i mitt liv ser jag till min stora lycka att den retarderade chaffören har en körning längre fram. Tågar fram till taxin i full fart och skulle ryka av vrede om det inte vore för att jag var dränkt i iskallt smutsvatten.

Oj, hur gick det? Såg att du blev lite blöt... Säger han försynt.
Detta var inte riktigt rätt ordval för en blöt Fia mitt i tentavecka. Jag tror att ord som neandertalare, idiot, inkompetent och plattnacke kommer ur min mun. Fick ett till väldigt blygsamt förlåt. "Tack, det gör ju mig jävligt torr" säger jag och åker till skolan och kokar av ilska resten av dagen.

Detta är min tredje traumatiska taxiupplevelse i sthlm. Jag gillar verkligen inte taxi...

---
Trots mitt dåliga humör har jag gömt en ordvits i texten. Kan du hitta den? :D

3 kommentarer:

  1. Retarderade? Om han saktade in så retarderade han ju... :D

    SvaraRadera
  2. Btw så går det att polisanmäla folk för sånt där tror jag. :P

    SvaraRadera